Sağlıkta Kalite Standartları gereği Kurumumuzun KLİNİK KALİTE İYİLEŞTİRME EKİBİ aşağıdaki personelden oluşturulmuş olup,
Ekibin görev alanı:
1. Merkezimizde gerçekleştirilen klinik kalite çalışmalarının Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘’Klinik Kalite Ölçme ve Değerlendirme Rehberleri ‘’ve ‘’Klinik Kalite Uygulama ve Veri Kalitesi İyileştirme Rehberi’’ doğrultusunda gerçekleştirilmesini sağlamak.
2. Sağlık olgusu bazında izlenen klinik kalite göstergeleri ile ilgili veri kalitesini değerlendirmek, veri kalitesi ile ilgili gerekli düzeltici iyileştirici faaliyetleri belirlemek ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
3. Klinik kalite göstergeleri ile ilgili Bakanlık tarafından gönderilen geri bildirim raporlarına Klinik Kalite Karar Destek Sistemi (KKDS) ve HBYS’ den elde edilen sonuçları karşılaştırarak gösterge bazında analizler yapmak,
4. Gösterge bazında ulusal hedeflere ulaşma düzeyini değerlendirmek, hedefe ulaşmak için gerekli faaliyetleri planlamak,
5. Gösterge bazında belirlenen iyileştirme faaliyetlerini başlatmak,
6. Klinik Denetim: Merkezimizde izlenen her bir Klinik Kalite sağlık olgusu ilgili üst yönetim, klinik sorumlusu ve kalite yönetim sorumlusu ile hasta güvenliği komitesi tarafından gerçekleştirilen izleme ve değerlendirme sonuçları, yapılan çalışmalar ve gerçekleştirilmesi gereken iyileştirme faaliyetleri planlamak ve uygulamak.
7.Klinik Risklerin Denetim: Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı tarafından yayınlanan, Sağlıkta kalite standartları hasta bakımı bölümünde yapılması istenen hasta bakım risklerinin (düşme riski, nutrisyon riski, bası yarası riski vb) değerlendirilmesi ve gerçekleşmesinin önüne geçilmesine yönelik önlemler alınmasını sağlamak.
8. Kalite Güvencesi: Sağlıkta hizmet kalitesinin sağlanması ile birlikle klinik kalite süreçlerinin iyileştirilmesi kalite güvencesini oluşturur. Bunun sağlanması için düzenli analizler ve iyileştirmeler ile klinik süreçlerin daha güvenli ve kaliteliye doğru ilerleme çalışmalarının yapılmasını organize etmek.
9. Klinik Etkinlik: Klinik kalite göstergelerini takip ederek, hedef değerlere ulaşma durumu, veri kalitesi, kurumsal ya da ulusal düzeyde analiz, sonuçların gerçek değeri taşıma durumu, sonuç değerlerinde sapma ya da uygunsuzluk durumunda kök neden analizi ve gerekli iyileştirme faaliyetleri planlayıp uygulamak.
10. Kurumsal ve Bireysel Gelişim: Kurum içinde ilgili çalışanların yapılan analiz ve geri bildirimleri ile belirlenen eğitim ihtiyaçlarının belirlenip, karşılanması, hizmet içi eğitim ve tecrübe paylaşımı, sağlık personelinin mesleki gelişimi için iç ve dış eğitimlere, seminer ve kongrelere katılımını sağlamak
11. Hasta bakım prosedürleri: Bakanlık ve kurum tarafından hazırlanmış olan ADSM hasta bakım protokollerinin uygulanmasının sağlanması. İlaç güvenliği, cerrahi güvenlik, düşme riski, el hijyeni ve klinik protokollerin uygulanmasının sağlanması ve denetiminin yapılması, ilgili protokollerin çalışanlar tarafından bilinirliğinin sağlanması için eğitimlerinin yapılması ve ilgili rehberlerin alanlarda bulunmasının sağlamak.
KLİNİK KALİTE İYİLEŞTİRME EKİBİ
BAŞKAN | Emre PARK | Başhekim |
ÜYE | Abdulkadir YILDIZ | İdari Ve Mali İşler Müdürü |
ÜYE | Kübra ÇELEN | Uzman Diş Hekimi |
ÜYE | Ozan SAĞIRKAYA | Diş Hekimi
|
ÜYE | Hatice TARIM IŞIK | Kalite Yönetim Sorumlusu |
ÜYE | Sevgi ÇAY | Verimlilik Birim Sorumlusu |
ÜYE | Fırat Caner KURUCU | Bilgi İşlem Birim Sorumlusu |